De vrije trappen trademark van de vijfvoudig Ballon d'Or-winnaar is iconisch en wordt wereldwijd geïmiteerd door jong en oud, amateurs en professionals.
De benen uit elkaar, drie forse stappen naar achteren en een beetje naar links positioneren. De aanloop wordt voorafgegaan door een diepe ademhaling, met zijn lippen getuit en zijn schouders die worden opgehaald en direct weer losgelaten.
Voormalig Manchester United assistent-manager Mike Phelan heeft nu zijn visie achter deze iconische trademark gedeeld.
"Voetballers legden de bal op de goede plek, namen de aanloop en schoten op het doel. Hij heeft er meer dynamische showmanship ingebracht", aldus Phelan in een interview met Daily Mail.
"Hij legt de bal neer, de concentratie is hoog, hij neemt de exacte stappen zodat zijn standbeen op de perfecte plek uitkomt om de bal in de sweet spot te raken.
"Als hij zijn broek omhoog trekt en zijn dijen laat zien, zegt hij 'Alle ogen op mij' en deze bal gaat er in.
"Hij begrijpt de marketing als geen ander. Met zijn trademark voor een vrije trap weet hij dat de wereld meekijkt."
Alleen Cristiano Ronaldo kan een vrije trap vercommercialiseren. Critici beginnen vaak over zijn inefficiëntie bij vrije trappen, maar als hij scoort zijn het ware beauty's. Voor ons staat deze vrije trap in de FA Cup tegen Portsmouth op nummer één:
Ken jij een betere vrije trap?